Ügyfélablak
Köztisztasági

Tiszta utca, rendes ház 2025.

Aktív

Letölthető pályázati dokumentumok

Pályázati kiírás 2025.

Pályázat bírálati szempontjai

Pályázati adatlap 2025.

Téma:

Pályázat kezdete:

2025.02.14 00:00

Beadási határidő:

2025.03.17 23:59

Hátralévő idő:

Maximum pályázható összeg:

500 000 Ft

Kinek szól:

XIII. kerületi társasházak, lakásfenntartó szövetkezetek

A közterületeink rendje és tisztasága a kerület arculatát, élhetőségét, a lakosság közérzetét, valamint biztonságérzetét jelentősen befolyásolja. A közterületek tisztántartása több szereplő közreműködését igényli. Az együttműködés eredményességéhez a szereplők közötti partnerség elengedhetetlen. Ezen együttműködés és partnerség erősítése és fejlesztése, valamint a nagyobb köztisztaság érdekében a Budapest Főváros XIII. Kerületi Önkormányzat pályázatot ír ki a kerületben található társasházak előtti járda, zöldsáv, útpadka és parkolósáv köztisztaságának javítása érdekében.

  • A pályázati díjazási keret: 7 000 000 Ft
  • A pályázatban legfeljebb 100 társasház és lakásfenntartó szövetkezet vehet részt. A pályázatok befogadása jelentkezési sorrendben történik.
  • A pályázaton részt vehetnek XIII. kerületi társasházak, lakásfenntartó szövetkezetek.
  • Nem indulhat a pályázaton olyan társasház és lakásfenntartó szövetkezet, mely
  • nem számolt el korábban elnyert önkormányzati pályázati támogatással,

A pályázati eljárás lebonyolítója: XIII. Kerületi Közszolgáltató Zrt. (cím: Budapest, XIII. kerület Béke utca 65.)

A pályázat általános tudnivalói itt találhatók.

 

 

Határidők

 

A pályázat kihirdetése:                                            2025. február 14.

A pályázat benyújtási határideje:                            2025. március 17.

Az együttműködés időszaka:                                  2025. április 1.  – 2025. december 31.

Döntés a díjazásról az ellenőrzések alapján:         2026. január

 

 

A pályázat benyújtásához szükséges dokumentumok

  • hiánytalanul kitöltött jelentkezési adatlap, mely átvehető a XIII. Kerületi Közszolgáltató Zrt. Központi Ügyfélszolgálatain vagy megtalálható a letölthető dokumentumok között,
  • 1. számú melléklet: a társasházi képviseletet igazoló okirat (így például alapító okirat, vonatkozó közgyűlési döntés),
  • opcionálisan vállalt többletmunkák (pl. graffitimentesítés, járda nagynyomású mosása, fasor többletöntözése) felsorolását tartalmazó nyilatkozat. Amennyiben nem vállal opcionálisan többletmunkát a lakóközösség, úgy arról is nyilatkozni szükséges.

 

Felhívjuk a figyelmet arra, hogy kizárólag hiánytalanul benyújtott pályázatokat áll módunkban érvényes jelentkezésként elfogadni!

 

Hiánypótlásra egy alkalommal van lehetőség.

 

 

A pályázat benyújtásának módja és helye

 

 

Abban az esetben, ha a közös képviseletnek nincs lehetősége e-mailt küldeni, úgy a XIII. Kerületi Közszolgáltató Zrt. Központi Ügyfélszolgálatain lehet a pályázathoz szükséges dokumentumokat benyújtani.

 

 

A pályázat tartalma

 

A pályázaton résztvevő lakóközösségek vállalják a háztömb előtti járda, zöldsáv, útpadka, valamint parkolósáv rendszeres gyom-, hulladék- és síkosságmentesen tartását a jogszabályi előírásoknak megfelelően.

 

Kötelező feladatok:

  • guruló szemét, ebürülék összegyűjtése,
  • útpadka menti takarítás,
  • járda vizes takarítása legalább havi 1 alkalommal,
  • a járda, zöldsáv és útpadka gyommentesen tartása.

 

Bírálat során előnyt jelentő szempontok:

  • a területén lévő parkolósávok takarítása,
  • graffiti- és matricamentesítés a ház falán, oszlopokon, műtárgyakon,
  • a fasori sáv öntözése, amennyiben van ilyen,
  • egyedi felajánlás szerinti feladatok végzése pl.: fertőtlenítés, nagynyomású járdamosás.

 

A kapcsolattartó személyeknek lehetőséget biztosítunk a közterületeken észlelt problémák közvetlen bejelentésére is, úgymint illegális hulladékok lerakása, szemeteskukák telítettségének jelzése. A pályázat keretében a pályázókat tájékoztatjuk a nem társasházi kompetenciába tartozó köztisztasági problémák esetén értesítendő szervezetekről:

  • közterületi kuka ürítése – Budapesti Közművek Nonprofit Zrt.,
  • kutyakuka ürítése – XIII. Kerületi Közszolgáltató Zrt.,
  • illegális hulladék elszállítása – XIII. Kerületi Közszolgáltató Zrt.,
  • útburkolat takarítása – Budapesti Közművek Nonprofit Zrt.

Az egyes helyszínek környezeti terheltségét, illetve tisztántartandó terület nagyságát a havi értékelés során szorzószámok alkalmazásával súlyozzuk, az értékelési szempontokról és a pontrendszerről írásban tájékoztatjuk a pályázaton résztvevő lakóközösségeket.

 

 

A pályázat díjazása

 

A kiíró megbízottja útján rendszeresen ellenőrzi a gondozásba vett területet tisztaságát, előre nem jelzett időpontban értékelési táblázat alapján pontozva.

A pontozás alapján a pályázat lezárultát követően a közterületek tisztaságáért legtöbbet tevő társasházakat az Önkormányzat díjazásban részesíti.

Díj csak olyan pályázónak ítélhető oda, aki teljesíti a takarítás tekintetében az elvárt feltételeket, az ellenőrzések során tapasztaltak szerint megfelelő színvonalon látja el a feladatot.

A díj legkisebb összege 50.000 Ft, legmagasabb összege 500.000 Ft.

A díj kifizetésének feltétele, hogy az önkormányzat részéről korábban odaítélt támogatások tekintetében elszámolási hiányossága ne legyen a pályázónak.

 

További információk:

E-mail: kornyezet@kozszolgaltato.bp13.hu

Telefon: +36-1-412-2359.

Letölthető pályázati dokumentumok

Pályázati kiírás 2025.

Pályázat bírálati szempontjai

Pályázati adatlap 2025.