Ügyfélablak
Köztisztasági

Pályázat járdatakarító gépek beszerzésére 2025.

Aktív

Letölthető pályázati dokumentumok

Pályázati kiírás járdatakarító gépek beszerzésére 2025.

Téma:

Pályázat kezdete:

2025.08.05 00:00

Beadási határidő:

2025.09.19 23:59

Hátralévő idő:

Maximum pályázható összeg:

280.000 Ft

Kinek szól:

a XIII. kerület közigazgatási területén működő társasházak, lakásszövetkezetek

 

A Budapest Főváros XIII. Kerületi Önkormányzat (a továbbiakban: Önkormányzat) „Takarítógépek beszerzésének támogatása járdatakarítási feladatok ellátására” címen a 2025. évben pályázatot ír ki, melynek célja a társasházak, lakásszövetkezetek segítése takarítási kötelezettségük ellátásban. A társasházak az önkormányzati támogatással könnyebben és hatékonyabban tudják elvégezni a jogszabályi kötelezettségük szerinti járdatakarítási feladatot, ezáltal eredményesebben járulnak hozzá mindannyiunk közös érdekéhez, a kerület köztisztaságának javításához.

A pályázatokat a társasházi lakóközösségektől, lakásszövetkezetektől várjuk. A társasházak szabadon – azaz gyártmány és típus kötöttsége nélkül – választhatják ki a gépeket, a pályázati kiírásban megadott műszaki követelményeknek megfelelően, figyelembe véve azt a célt, hogy a beszerezni tervezett eszközök alkalmasak legyenek a feladat elvégzésére, az ingatlannal határos közterületi járdák takarítására, tisztán tartására.

A pályázat keretösszege: 5.000.000 Ft.

 

A pályázaton részt vehetnek

 

A XIII. kerület közigazgatási területén lévő társasházak, lakásszövetkezetek, melyek a nagynyomású vizes takarítógépeket az ingatlannal határos járda takarítására kívánják használni. A pályázaton olyan társasházak, lakásszövetkezetek vehetnek részt, melyek fizetési elmaradással nem rendelkeznek Budapest Főváros XIII. Kerületi Önkormányzat és a pályázatot lebonyolító XIII. Kerületi Közszolgáltató Nonprofit Zrt., valamint a NAV felé.

A pályázaton nem indulhat olyan társasház, amely 2021-2024. között ugyanerre a célra önkormányzati támogatásban részesült.

 

A pályázattal elnyerhető támogatás

 

Formája: előfinanszírozással nyújtott pénzbeli támogatás, egységesen maximum bruttó 280 000,- Ft, mely elegendő a pályázati feltételekben meghatározott műszaki paraméterek szerinti gép beszerzésére jelen piaci körülmények között.

A pályázati forrás a keret kimerüléséig áll rendelkezésre.

A beadott pályázatok beérkezési sorrendjében történik az elbírálás.

 

Pályázati bírálati szempontok

 

  • a kiválasztott gép műszaki paraméterei megfelelnek-e a célnak és a kiírásban megfogalmazott műszaki paramétereknek,
  • a társasház rendezett pénzügyi helyzettel rendelkezik, Budapest Főváros XIII. Kerületi Önkormányzat, illetve a XIII. Kerületi Közszolgáltató Nonprofit Zrt. és NAV felé tartozással nem rendelkezik,
  • amennyiben a társasház a Tiszta utca, rendes ház pályázaton indult, akkor ott hatékonyan és eredményesen látta el a vállalt feladatokat, az ellenőrzések során érdemi hiányosság nem merült fel vele szemben,
  • amennyiben a társasház kamatmentes társasházi támogatással rendelkezik, akkor azt határidőre és pontosan fizeti,
  • a beérkezett pályázatok sorrendje.

 

A pályázó kötelezettsége

 

A pályázat nyerteseivel a döntést követően az Önkormányzat megállapodást köt. A társasház vagy lakásszövetkezet vállalja, hogy az önkormányzati támogatással beszerzett gépet szükség szerinti gyakorisággal használja, ennek révén folyamatosan megtisztítja az ingatlannal határos járdaszakaszokat. A gép beszerzését 2026. március 6-ig számlával kell igazolni, a fennmaradó összeget az Önkormányzat számlájára visszautalni. A munka elvégzéséről és eredményességéről először a gép beszerzését követően két hónappal, de legkésőbb 2026. április 30-ig beszámol, majd a beszámolót 2026. szeptember 30-ig megismétli. A támogatott kötelezettsége, hogy 2027-ben és 2028-ben is két alkalommal (mindkét évben április 30-ig és szeptember 30-ig) beszámoljon a beszerzett takarítógép üzemeltetéséről a támogatónak. A beszámoló részét kell, hogy képezze a szöveges beszámoló mellett a gépek működésről készült fotódokumentáció, amely több időpontban bemutatja a járdának a takarítás előtti és utáni állapotát.

A beszámoló határidőre történő benyújtásának elmulasztása esetén az Önkormányzat számlájára a támogatási összeget vissza kell utalni. Az a társasház, amely nem teljesíti a beszámolási kötelezettségét a következő alkalommal hasonló tárgyban kiírt pályázaton nem részesülhet támogatásban.

A pályázati támogatásból vásárolt eszköz megsemmisülése, eltulajdonítása, használhatatlanná válása esetén, a lakóközösségnek továbbra is teljesítenie kell a szerződésben vállalt 3 éves takarítási kötelezettségét, akár új takarítógép vásárlásával. Lopás esetén rendőrségi feljelentést szükséges tenni, melynek másolati példányát meg kell küldeniük a Közszolgáltató Nonprofit Zrt. részére a kozszolgaltato@kozszolgaltato.bp13.hu e-mail-címre.

 

Határidők

 

  • Kiírás időpontja: 2025. augusztus 5.
  • Benyújtás határideje: 2025. szeptember 19.
  • Döntés az eredményről: 2025. november 19.
  • Támogatási szerződések megkötése: folyamatos, legkésőbb: 2025. december 5.
  • Előfinanszírozás folyósítása: 2025. december 19.
  • Takarítógépek beszerzésének határideje: 2026. február 20.
  • Pénzügyi elszámolás, a gép megvásárlásának igazolása: 2026. március 6.
  • A tapasztalatokról társasházi beszámoló leadási határideje: 2026. április 30.
  • Második társasházi beszámoló leadási határideje: 2026. szeptember 30.
  • További beszámolási kötelezettség: 2027. április 30., 2027. szeptember 30., 2028. április 30., 2028. szeptember 30.

 

A pályázat benyújtásának módja és helye

 

 

A pályázat benyújtásához szükséges dokumentumok

 

  • kiválasztott gép műszaki paraméterei, műszaki leírása,
  • Képviseleti jogosultságot igazoló dokumentum (megbízatásról szóló közgyűlési határozat másolata)
  • Cégkivonat (amennyiben az -űrlapon „A pályázatot benyújtó és aláírásra jogosult szervezet és annak képviselőjének neve, címe:” pontban lakásszövetkezet képviseleti jogosultságot, vagy közös képviseleti megbízást választ a listából.) A cégkivonat nem helyettesíti a közgyűlési határozatot.
  • Aláírási címpéldány (amennyiben az -űrlapon „A pályázatot benyújtó és aláírásra jogosult szervezet és annak képviselőjének neve, címe:” pontban lakásszövetkezet képviseleti jogosultságot, vagy közös képviseleti megbízást választ a listából.)

További információ kérhető:

e-mail: kornyezet@kozszolgaltato.bp13.hu

telefon: +36 1 412-3340.

Letölthető pályázati dokumentumok

Pályázati kiírás járdatakarító gépek beszerzésére 2025.