A Budapest Főváros XIII. Kerületi Önkormányzat (a továbbiakban: Önkormányzat) „Takarítógépek beszerzésének támogatása járdatakarítási feladatok ellátására” címen a 2025. évben pályázatot ír ki, melynek célja a társasházak, lakásszövetkezetek segítése takarítási kötelezettségük ellátásban. A társasházak az önkormányzati támogatással könnyebben és hatékonyabban tudják elvégezni a jogszabályi kötelezettségük szerinti járdatakarítási feladatot, ezáltal eredményesebben járulnak hozzá mindannyiunk közös érdekéhez, a kerület köztisztaságának javításához.
A pályázatokat a társasházi lakóközösségektől, lakásszövetkezetektől várjuk. A társasházak szabadon – azaz gyártmány és típus kötöttsége nélkül – választhatják ki a gépeket, a pályázati kiírásban megadott műszaki követelményeknek megfelelően, figyelembe véve azt a célt, hogy a beszerezni tervezett eszközök alkalmasak legyenek a feladat elvégzésére, az ingatlannal határos közterületi járdák takarítására, tisztán tartására.
A pályázat keretösszege: 5.000.000 Ft.
A pályázaton részt vehetnek
A XIII. kerület közigazgatási területén lévő társasházak, lakásszövetkezetek, melyek a nagynyomású vizes takarítógépeket az ingatlannal határos járda takarítására kívánják használni. A pályázaton olyan társasházak, lakásszövetkezetek vehetnek részt, melyek fizetési elmaradással nem rendelkeznek Budapest Főváros XIII. Kerületi Önkormányzat és a pályázatot lebonyolító XIII. Kerületi Közszolgáltató Nonprofit Zrt., valamint a NAV felé.
A pályázaton nem indulhat olyan társasház, amely 2021-2024. között ugyanerre a célra önkormányzati támogatásban részesült.
A pályázattal elnyerhető támogatás
Formája: előfinanszírozással nyújtott pénzbeli támogatás, egységesen maximum bruttó 280 000,- Ft, mely elegendő a pályázati feltételekben meghatározott műszaki paraméterek szerinti gép beszerzésére jelen piaci körülmények között.
A pályázati forrás a keret kimerüléséig áll rendelkezésre.
A beadott pályázatok beérkezési sorrendjében történik az elbírálás.
Pályázati bírálati szempontok
- a kiválasztott gép műszaki paraméterei megfelelnek-e a célnak és a kiírásban megfogalmazott műszaki paramétereknek,
- a társasház rendezett pénzügyi helyzettel rendelkezik, Budapest Főváros XIII. Kerületi Önkormányzat, illetve a XIII. Kerületi Közszolgáltató Nonprofit Zrt. és NAV felé tartozással nem rendelkezik,
- amennyiben a társasház a Tiszta utca, rendes ház pályázaton indult, akkor ott hatékonyan és eredményesen látta el a vállalt feladatokat, az ellenőrzések során érdemi hiányosság nem merült fel vele szemben,
- amennyiben a társasház kamatmentes társasházi támogatással rendelkezik, akkor azt határidőre és pontosan fizeti,
- a beérkezett pályázatok sorrendje.
A pályázó kötelezettsége
A pályázat nyerteseivel a döntést követően az Önkormányzat megállapodást köt. A társasház vagy lakásszövetkezet vállalja, hogy az önkormányzati támogatással beszerzett gépet szükség szerinti gyakorisággal használja, ennek révén folyamatosan megtisztítja az ingatlannal határos járdaszakaszokat. A gép beszerzését 2026. március 6-ig számlával kell igazolni, a fennmaradó összeget az Önkormányzat számlájára visszautalni. A munka elvégzéséről és eredményességéről először a gép beszerzését követően két hónappal, de legkésőbb 2026. április 30-ig beszámol, majd a beszámolót 2026. szeptember 30-ig megismétli. A támogatott kötelezettsége, hogy 2027-ben és 2028-ben is két alkalommal (mindkét évben április 30-ig és szeptember 30-ig) beszámoljon a beszerzett takarítógép üzemeltetéséről a támogatónak. A beszámoló részét kell, hogy képezze a szöveges beszámoló mellett a gépek működésről készült fotódokumentáció, amely több időpontban bemutatja a járdának a takarítás előtti és utáni állapotát.
A beszámoló határidőre történő benyújtásának elmulasztása esetén az Önkormányzat számlájára a támogatási összeget vissza kell utalni. Az a társasház, amely nem teljesíti a beszámolási kötelezettségét a következő alkalommal hasonló tárgyban kiírt pályázaton nem részesülhet támogatásban.
A pályázati támogatásból vásárolt eszköz megsemmisülése, eltulajdonítása, használhatatlanná válása esetén, a lakóközösségnek továbbra is teljesítenie kell a szerződésben vállalt 3 éves takarítási kötelezettségét, akár új takarítógép vásárlásával. Lopás esetén rendőrségi feljelentést szükséges tenni, melynek másolati példányát meg kell küldeniük a Közszolgáltató Nonprofit Zrt. részére a kozszolgaltato@kozszolgaltato.bp13.hu e-mail-címre.
Határidők
- Kiírás időpontja: 2025. augusztus 5.
- Benyújtás határideje: 2025. szeptember 19.
- Döntés az eredményről: 2025. november 19.
- Támogatási szerződések megkötése: folyamatos, legkésőbb: 2025. december 5.
- Előfinanszírozás folyósítása: 2025. december 19.
- Takarítógépek beszerzésének határideje: 2026. február 20.
- Pénzügyi elszámolás, a gép megvásárlásának igazolása: 2026. március 6.
- A tapasztalatokról társasházi beszámoló leadási határideje: 2026. április 30.
- Második társasházi beszámoló leadási határideje: 2026. szeptember 30.
- További beszámolási kötelezettség: 2027. április 30., 2027. szeptember 30., 2028. április 30., 2028. szeptember 30.
A pályázat benyújtásának módja és helye
A pályázat benyújtásához szükséges dokumentumok
- kiválasztott gép műszaki paraméterei, műszaki leírása,
- Képviseleti jogosultságot igazoló dokumentum (megbízatásról szóló közgyűlési határozat másolata)
- Cégkivonat (amennyiben az -űrlapon „A pályázatot benyújtó és aláírásra jogosult szervezet és annak képviselőjének neve, címe:” pontban lakásszövetkezet képviseleti jogosultságot, vagy közös képviseleti megbízást választ a listából.) A cégkivonat nem helyettesíti a közgyűlési határozatot.
- Aláírási címpéldány (amennyiben az -űrlapon „A pályázatot benyújtó és aláírásra jogosult szervezet és annak képviselőjének neve, címe:” pontban lakásszövetkezet képviseleti jogosultságot, vagy közös képviseleti megbízást választ a listából.)
További információ kérhető:
e-mail: kornyezet@kozszolgaltato.bp13.hu
telefon: +36 1 412-3340.