A Budapest Főváros XIII. Kerületi Önkormányzat „Takarítógépek beszerzésének támogatása járdatakarítási feladatok ellátására” címen pályázatot ír ki a 2023. évben, melynek célja a társasházak, lakásszövetkezetek segítése takarítási kötelezettségük ellátásában. A társasházak az önkormányzati támogatással könnyebben és hatékonyabban tudják elvégezni a jogszabályi kötelezettségük szerinti járdatakarítási feladatot, ezáltal eredményesebben járulnak hozzá mindannyiunk közös érdekéhez, a kerület köztisztaságának javításához.
A pályázatokat a társasházi lakóközösségektől, lakásszövetkezetektől várjuk. A társasházak szabadon – azaz gyártmány és típus kötöttsége nélkül – választhatják ki a gépeket, a pályázati kiírásban megadott műszaki követelményeknek megfelelően, figyelembe véve azt a célt, hogy a beszerezni tervezett eszközök alkalmasak legyenek a feladat elvégzésére, az ingatlannal határos közterületi járdák takarítására, tisztán tartására.
A pályázat kiírásakor rendelkezésre álló keretösszege: 3.400.000 Ft.
A pályázaton részt vehetnek
A XIII. kerület közigazgatási területén lévő társasházak, lakásszövetkezetek, melyek a nagynyomású vizes takarítógépeket az ingatlannal határos járda takarítására kívánják használni. A pályázaton olyan társasházak, lakásszövetkezetek vehetnek részt, melyek fizetési elmaradással nem rendelkeznek Budapest Főváros XIII. Kerületi Önkormányzat és a pályázatot lebonyolító XIII. Kerületi Közszolgáltató Zrt., valamint a NAV felé, melyet 2 hétnél nem régebbi dokumentummal igazolni szükséges.
A pályázaton nem indulhat olyan társasház, aki az előző években a korábbi pályázatokon ugyanerre a célra önkormányzati támogatást kapott.
A sikeres pályázat nélkülözhetetlen feltétele, hogy a pályázó számlavezető bankjának Budapest Főváros XIII. Kerületi Önkormányzata nevére kiállított beszedési megbízás teljesítésére szóló felhatalmazást benyújtsa.
A pályázat útján beszerezhető gépek műszaki paramétereit a letölthető pályázati kiírás tartalmazza.
A pályázattal elnyerhető támogatás
Formája: előfinanszírozással nyújtott pénzbeli támogatás, egységesen bruttó 260 000,- Ft.
A pályázati forrás a keret kimerüléséig áll rendelkezésre.
A beadott pályázatok beérkezési sorrendjében történik az elbírálás.
Pályázati bírálati szempontok
- a kiválasztott gép műszaki paraméterei megfelelnek-e a célnak és a kiírásban megfogalmazott műszaki paramétereknek,
- a társasház rendezett pénzügyi helyzettel rendelkezik, Budapest Főváros XIII. Kerületi Önkormányzat, illetve a XIII. Kerületi Közszolgáltató Zrt. és NAV felé tartozással nem rendelkezik,
- amennyiben a társasház a Tiszta Utca, Rendes Ház pályázaton indult, akkor ott hatékonyan és eredményesen látta el a vállalt feladatokat, az ellenőrzések során érdemi hiányosság nem merült fel vele szemben,
- amennyiben a társasház kamatmentes társasházi támogatással rendelkezik, akkor azt határidőre és pontosan fizeti,
- a beérkezett pályázatok sorrendje.
A pályázó kötelezettsége
A pályázat nyerteseivel a döntést követően az Önkormányzat megállapodást köt. A társasház vagy lakásszövetkezet vállalja, hogy az önkormányzati támogatással beszerzett gépet szükség szerinti gyakorisággal használja, ennek révén folyamatosan megtisztítja az ingatlannal határos járdaszakaszokat.
A gép beszerzését 2024. február 29-ig számlával kell igazolni.
Amennyiben a gép számla szerinti beszerzési költsége nem érte el az átutalt támogatás összegét, a különbözetet az Önkormányzat számlájára vissza kell utalni. A munka elvégzéséről és eredményességéről először 2024. április 30-ig, majd 2024. szeptember 30-ig kell beszámolni. A támogatott kötelezettsége, hogy 2025-ben és 2026-ben is két alkalommal (mindkét évben április 30-ig és szeptember 30-ig) beszámoljon a beszerzett takarítógép üzemeltetéséről a támogatónak. A beszámoló részét kell, hogy képezze a működésről készült fotódokumentáció, amely több időpontban bemutatja a járdának a takarítás előtti és utáni állapotát.
A beszámoló határidőre történő benyújtásának elmulasztása esetén az Önkormányzat számlájára a támogatási összeget vissza kell utalni.
Az a társasház, lakásszövetkezet, amely nem teljesíti a beszámolási kötelezettségét, a következő alkalommal hasonló tárgyban kiírt pályázaton nem részesülhet támogatásban.
Határidők
- Benyújtás határideje: 2023. november 7.
- Eredményhirdetés: 2023. november 21.
- Támogatási szerződések megkötése: folyamatos, legkésőbb 2023. december 18.
- Előfinanszírozás folyósítása: 2023. december 22.
- Takarítógépek beszerzésének határideje: 2024. február 29.
- Pénzügyi elszámolás, a gép megvásárlásának igazolása: 2024. március 12.
- A tapasztalatokról társasházi beszámoló leadási határideje: 2024. április 30.
- Második társasházi beszámoló leadási határideje: 2024. szeptember 30.
- További beszámolási kötelezettség:2025. április 30.2025. szeptember 30.2026. április 30.2026. szeptember 30.
A pályázat benyújtásának módja és helye
- személyesen a XIII. Kerületi Közszolgáltató Zrt. Központi Ügyfélszolgálatán
- elektronikus úton a kozszolgaltato@kozszolgaltato.bp13.hu e-mail-címen „Takarítógépek beszerzési pályázata 2023.” tárgy megjelöléssel.
A pályázat benyújtásához szükséges dokumentumok
- pályázati adatlap,
- kiválasztott gép műszaki paraméterei, műszaki leírása,
- igazolások,
- számlavezető bank által Budapest Főváros XIII. Kerületi Önkormányzata nevére kiállított beszedési megbízás teljesítésére szóló felhatalmazó levél.
További információ kérhető:
e-mail: kornyezet@kozszolgaltato.bp13.hu
telefon: +36 1 270-0413.