Ügyfélablak
Zöld

Lakossági Zöldterület-védnökségi Pályázat kertes házakban élők számára 2025.

Lezárult

Téma:

Pályázat kezdete:

2025.05.15 00:00

Maximum pályázható összeg:

100 000 Ft

Kinek szól:

XIII. kerületi kertes házban élő magánszemélyek, magánház-tulajdonosok

A pályázat

A Budapest Főváros XIII. Kerületi Önkormányzat (a továbbiakban: Önkormányzat) a 2025. évben első alkalommal pályázatot ír ki kertes házak tulajdonosai részére lakossági zöldterület-védnökségre és a védnökségbe vett közterület éves gondozásának pénzügyi támogatására.

A pályázat támogatási keretösszege: 2.000.000 Ft

A támogatási összeg mértékét a védnökségbe vont terület mérete határozza meg. A támogatás összege 40.000 Ft és 100.000 Ft közötti lehet.

 

A résztvevők köre

minden XIII. kerületi kertesházban élő magánszemély magánház-tulajdonos, vagy az adott kertes magánházban tulajdoni hányaddal rendelkező tulajdonos, aki állandó lakcímmel rendelkezik a pályázatban megjelölt magánházban.

Egy ingatlan csak egyszer vehet részt a pályázaton, akkor is, ha több tulajdonossal rendelkezik.

Nem indulhat a pályázaton olyan pályázó, mely nem számolt el korábbi önkormányzati pályázati támogatással.

 

A pályázat célja

  • magánházak előtti közterületi zöldfelület ápolása,
  • parkolót elválasztó zöldsáv gondozása,
  • fasori sáv gondozása. – kivéve a fákat. A 2025. évben kiemelt cél a vállalt zöldterületek fenntartható, körforgásos, klímatudatos fenntartásának biztosítása, mely vállalások és azok teljesítése kiemelt szempont.

 

Határidők

 

Pályázat kiírása: 2025. május 15.
Benyújtás határideje: 2025. május 30.
Pályázatok elbírálása: 2025. június 26.
A támogatási szerződés megkötésének határideje: 2025. július 31.
Gondozási időszak 2025. május 15. – október 15.
A pályázati támogatással való elszámolás benyújtásának határideje: 2025. október 31.

 

 

A pályázat benyújtásának módja és helye

 

Elektronikus úton, pdf formátumban az lzvp@bp13.hu e-mail-címen.

Személyesen a XIII. Kerületi Közszolgáltató Zrt. Központi Ügyfélszolgálati Irodáiban, melyek elérhetőségéről és nyitva tartásáról ITT tájékozódhat.

 

A pályázat benyújtásához szükséges dokumentumok

 

  • hiánytalanul kitöltött adatlap, mely átvehető a XIII. Kerületi Közszolgáltató Zrt. Központi Ügyfélszolgálatán (Lehel Csarnok, Galéria szint, Budapest, XIII. Váci út 9-15. és Béke utca 65.) vagy letölthető a kozszolgaltato.bp13.hu honlapról,
  • 1. számú melléklet: a vállalt munkák, a tervezett projekt rövid összefoglalása min. 100 max. 500 karakterben, a jelenlegi állapotot bemutató 2-3 fotó beszúrásával, a pályázati feladatok ellátásnak értékelésekor kiemelt szempont az önként vállalt klímatudatos feladatellátás megvalósítása
  • 2. számú melléklet: helyszínrajz a gondozni kívánt területről (térképen pontosan berajzolva, helyrajzi szám feltüntetésével)
  • 3. számú melléklet: Budapest XIII. kerületi állandó lakcím igazolására lakcímkártya lakcímet tartalmazó oldala másolatának csatolása.

 

Hiánypótlásra egy alkalommal van lehetőség a hiánypótlási felhívásban megjelölt időpontig.

 

A pályázati támogatás felhasználható

  • növények, növényi szaporítóanyagok (vetőmag, hagyma, rizóma, dugvány stb.) és csemeték beszerzésére
  • kertépítészeti anyagok (díszkavics, fenyőkéreg, kültéri dekor tárgyak, szegély stb.) beszerzésére
  • termőtalaj és talajjavító anyagok, műtrágya, tápoldat, növényvédő szerek (III. kategóriájú) beszerzésére
  • a szállítási költség elszámolása kizárólag a megítélt támogatási összeg 5 %- ig lehetséges,

 

A pályázókat írásban értesítjük a pályázat eredményéről. A nyertes pályázók részére a támogatási összeget a szerződéskötéstől számított 30 napon belül átutalással kifizetjük, amelynek felhasználásáról a támogatott a szerződésben meghatározott feltételek szerint és határidőben köteles elszámolni.

 

A pályázati elszámolás követelményei

 

  • a pályázat lezárásaként be kell nyújtani egy rövid, (azaz maximum egy oldalas, pdf formátumú) szöveges szakmai beszámolót a vállalt munkákról, a megvalósult projektről, legalább 3-4 fotóval, min. 100 max. 500 karakter terjedelemben.
  • be kell nyújtani a vállalt feladat elvégzését igazoló számlákat, melyeket végzáradékkal, hitelesítéssel, aláírással és dátummal kell ellátni. Elvárás, hogy a számlák kiállítási és teljesítési dátumának a pályázat gondozási időszakára (2025. május 15. – 2025. október 15.) és a magánház tulajdonosának, résztulajdonosának nevére és a pályázati címére kell szólnia. Elvárás, hogy a számláknak a pályázati időszak alatti kifizetésekről kell szólniuk és kizárólag a pályázati kiírásnak megfelelő tételekre vonatkozhatnak.
  • a szerződés 1. számú mellékletét képező elszámolást dokumentáló táblázatot kitöltve, aláírva dátummal ellátva az elszámolás mellé kell csatolni.

 

Részletek a letölthető pályázati kiírásban találhatók.

 

További információ kérhető:

e-mail: kornyezet@bp13.hu

telefon: a +36-1-412-3348.