2024.03.25.
A témakört kérdés-válasz formájában jártuk körbe annak érdekében, hogy minden érdeklődő megtalálja a számára fontos információkat az árverésről. Ha mégis kérdése van, munkatársaink a cikkünk végén található elérhetőségeken segítenek.
Kik vehetnek részt az árverésen?
Az árverési liciten természetes személy vagy átlátható szervezet vehet részt, amennyiben vállalja a megfelelő dokumentumok megküldését az itt elérhető árverési dokumentációban rögzítettek szerint. A feltételek részleteit a dokumentumból megismerhetik, de kiemelkedően fontos, hogy a jelentkező vállalja, hogy adóhatósági tartozásmentessége igazolásaként a Budapest Főváros XIII. Kerületi Önkormányzat Adóhatósága által kiállított adóigazolás tárgyú hatósági bizonyítványt az arveres@kozszolgaltato.bp13.hu e-mail címre a licitdíj megfizetésére nyitva álló határidőben megküldi, és a hirdetmény mellékleteként letölthető nyilatkozatot aláírva visszaküldi a licitdíj megfizetésére nyitva álló határidőn belül. Mindenkitől elvárjuk, hogy a licitdíjat határidőben befizeti, enélkül senki nem vehet részt az árverésen.
Fontos feltétel még, hogy az árverés megkezdése előtt, a licitdíj befizetését és a szükséges dokumentumok becsatolását követően az online árverési felületen, a marketline.hu weboldalon regisztráljon a jelentkező.
Hol találhatók az árverésre meghirdetett lakások a kerületben?
A lakások elsősorban a XIII. kerület határain belül találhatóak a kerület különböző pontjain Angyalföld kertvárosi részétől Újlipótvárosig. Előfordulnak olyan lakások is, amelyek közigazgatásilag nem a XIII. kerülethez tartoznak, így egyebek között a Krisztinavárosban vagy Zuglóban helyezkednek el, azonban ezek az ingatlanok is a XIII. Kerületi Önkormányzat tulajdonát képezik.
Milyen jellegű helyiségekre lehet licitálni az árverésen?
Az árverésen meghirdetetett nem lakás célú helyiségek a tulajdoni lapon szereplő megnevezésüket és korábbi funkciójukat tekintve lehetnek raktárak, irodák, műhelyek vagy egyéb helyiségek. Ezek többségében pinceszinti vagy lépcsőházi lejáratúak.
Az önkormányzat a fiatalok számára is hirdet árverést. Kik jelentkezhetnek erre?
A fiatalok számára meghirdetett 2 lakás egyike a Dévényi utca 12, a másik a Bulcsú utca 15. alatt található.
Az árverési liciten együttesen azok a fiatal párok (házastársak, élettársak) vehetnek részt, akik esetében a pár mindkét tagja a licit napján a 18. életévét már betöltötte, de 35. életévét még a pár egyik tagja sem töltötte be. Emellett feltétel még, hogy hivatalosan élettársi vagy házastársi életközösségben élnek. További elvárás, hogy a pár egyik tagja sem rendelkezik belföldi lakás, lakóépület, belterületi beépítetlen terület, üdülőtulajdon legalább ½ arányú tulajdonjogával vagy haszonélvezeti jogával, és erre irányuló tulajdonjog bejegyzési eljárás sincs folyamatban. Lényegi feltétel még, hogy az árverési licit napján a pár egyik tagja legalább folyamatosan, megszakítás nélkül 5 éve állandó XIII. kerületi lakos legyen.
Miben tér el a fiataloknak hirdetett árverés?
A fentieken túl a szerződéskötésre vonatkozó feltétel még, hogy az árverésen nyertesként hirdetett fiatal pár a nyertességük kihirdetését követő 2 munkanapon belül köteles az arveres@kozszolgaltato.bp13.hu e-mail-címre küldve nyilatkozni, hogy megfelelnek a fiatal párok részére hirdetett speciális árverési feltételeknek, és kérik a vételár megfizetésére a 90 napos határidő biztosítását.
Feltétel, hogy saját használatra keressen ingatlant, aki az árverésen részt szeretne venni?
Az árverésen való részvételnek nem feltétele a saját használatra való vásárlás, befektetési céllal is lehetőség van vásárolni.
Meddig lehet jelentkezni az árverésre?
A regisztráció és a licitdíj befizetésének határideje 2024. április 4. 23:59 perc. A liciten való részvételnek nem feltétele az ingatlan megtekintése, azonban annak hiányában kockázatos az árverésen való részvétel. Az ingatlan megtekintésének a regisztráció határideje és a licitdíj befizetésére vonatkozó határidő előtt lehetséges. A lakásmegtekintéseken való részvétel nem regisztrációhoz kötött, azonban a helyiségek megtekintése előzetes regisztrációhoz kötött. Erre március 27-ig regisztrálhatnak az érdeklődők.
Mivel kell készüljek az online árverésre?
A részvételi feltételek teljesítésén túl, amennyiben az árverésen I. helyezést ér el a résztvevő az árverés napjától számított 10 naptári napon belül szükséges a teljes vételárat megfizetni az eladó számlájára.
Miképpen ismerhetem meg részletesebben a kiszemelt lakást?
A lakás- és helyiség árverésen meghirdetett lakások megtekintését a lakáslistából ismerhetik meg, így minden lakásra vonatkozóan az utolsó oszlopában megadott időpontokban nézhetik meg az ingatlanokat. Az érdeklődők kérdéseiket a helyszínen jelen lévő munkatársainknak is feltehetik.
Kötött, hogy mire tudom majd használni a helyiséget?
Az ingatlanokat a tulajdoni lapon feltüntetett megnevezéssel értékesítjük, és az egyes társasházak Alapító Okiratában, valamint Szervezeti és Működési Szabályzatában foglalt célokra, funkciókra használható az ingatlan. A helyiségek bármilyen olyan célra használhatók, amelyet a műszaki jellemzőik lehetővé tesznek, továbbá amire az érintett hatóságok engedélyt adnak. Néhány tevékenység végzése az adott társasház engedélyéhez is kötött, ilyen például a szerencsejátékot, azaz lottózó üzemeltetése.
Ha az én ajánlatom lett a legjobb, mikor juthatok hozzá az ingatlanhoz?
Az árverésen I. helyezést elérő a vételár befizetést követően adásvételi szerződést köt, azonban az önkormányzati ingatlant jogszabály alapján vagy társasházi alapító okirat alapján terhelő elővásárlási jogról szóló nyilatkozatok beérkezése a szerződéskötési időt megnöveli, így a birtokbaadás ezt követően valósul meg.
Ha további kérdésem van, kit kereshetek?
Munkatársunk kérdés esetén áll rendelkezésre az alábbi elérhetőségen:
Praznovszky-Kerti Andrea
Telefon: +36-1/450-3111.