Ügyfélablak
Köztisztasági

Pályázat járdatakarító gépek beszerzésére 2023.

Lezárult

Téma:

Pályázat kezdete:

2023.10.19 00:00

Maximum pályázható összeg:

250.000 Ft

Kinek szól:

a XIII. kerület közigazgatási területén működő társasházak, lakásszövetkezetek

A Budapest Főváros XIII. Kerületi Önkormányzat „Takarítógépek beszerzésének támogatása járdatakarítási feladatok ellátására” címen pályázatot ír ki a 2023. évben, melynek célja a társasházak, lakásszövetkezetek segítése takarítási kötelezettségük ellátásában. A társasházak az önkormányzati támogatással könnyebben és hatékonyabban tudják elvégezni a jogszabályi kötelezettségük szerinti járdatakarítási feladatot, ezáltal eredményesebben járulnak hozzá mindannyiunk közös érdekéhez, a kerület köztisztaságának javításához.

A pályázatokat a társasházi lakóközösségektől, lakásszövetkezetektől várjuk. A társasházak szabadon – azaz gyártmány és típus kötöttsége nélkül – választhatják ki a gépeket, a pályázati kiírásban megadott műszaki követelményeknek megfelelően, figyelembe véve azt a célt, hogy a beszerezni tervezett eszközök alkalmasak legyenek a feladat elvégzésére, az ingatlannal határos közterületi járdák takarítására, tisztán tartására.

A pályázat kiírásakor rendelkezésre álló keretösszege: 3.400.000 Ft.

 

A pályázaton részt vehetnek

 

A XIII. kerület közigazgatási területén lévő társasházak, lakásszövetkezetek, melyek a nagynyomású vizes takarítógépeket az ingatlannal határos járda takarítására kívánják használni. A pályázaton olyan társasházak, lakásszövetkezetek vehetnek részt, melyek fizetési elmaradással nem rendelkeznek Budapest Főváros XIII. Kerületi Önkormányzat és a pályázatot lebonyolító XIII. Kerületi Közszolgáltató Zrt., valamint a NAV felé, melyet 2 hétnél nem régebbi dokumentummal igazolni szükséges.

A pályázaton nem indulhat olyan társasház, aki az előző években a korábbi pályázatokon ugyanerre a célra önkormányzati támogatást kapott.

A sikeres pályázat nélkülözhetetlen feltétele, hogy a pályázó számlavezető bankjának Budapest Főváros XIII. Kerületi Önkormányzata nevére kiállított beszedési megbízás teljesítésére szóló felhatalmazást benyújtsa.

A pályázat útján beszerezhető gépek műszaki paramétereit a letölthető pályázati kiírás tartalmazza.

 

A pályázattal elnyerhető támogatás

 

Formája: előfinanszírozással nyújtott pénzbeli támogatás, egységesen bruttó 260 000,- Ft.

A pályázati forrás a keret kimerüléséig áll rendelkezésre.

A beadott pályázatok beérkezési sorrendjében történik az elbírálás.

 

Pályázati bírálati szempontok

 

  • a kiválasztott gép műszaki paraméterei megfelelnek-e a célnak és a kiírásban megfogalmazott műszaki paramétereknek,
  • a társasház rendezett pénzügyi helyzettel rendelkezik, Budapest Főváros XIII. Kerületi Önkormányzat, illetve a XIII. Kerületi Közszolgáltató Zrt. és NAV felé tartozással nem rendelkezik,
  • amennyiben a társasház a Tiszta Utca, Rendes Ház pályázaton indult, akkor ott hatékonyan és eredményesen látta el a vállalt feladatokat, az ellenőrzések során érdemi hiányosság nem merült fel vele szemben,
  • amennyiben a társasház kamatmentes társasházi támogatással rendelkezik, akkor azt határidőre és pontosan fizeti,
  • a beérkezett pályázatok sorrendje.

 

A pályázó kötelezettsége

 

A pályázat nyerteseivel a döntést követően az Önkormányzat megállapodást köt. A társasház vagy lakásszövetkezet vállalja, hogy az önkormányzati támogatással beszerzett gépet szükség szerinti gyakorisággal használja, ennek révén folyamatosan megtisztítja az ingatlannal határos járdaszakaszokat.

A gép beszerzését 2024. február 29-ig számlával kell igazolni.

Amennyiben a gép számla szerinti beszerzési költsége nem érte el az átutalt támogatás összegét, a különbözetet az Önkormányzat számlájára vissza kell utalni. A munka elvégzéséről és eredményességéről először 2024. április 30-ig, majd 2024. szeptember 30-ig kell beszámolni. A támogatott kötelezettsége, hogy 2025-ben és 2026-ben is két alkalommal (mindkét évben április 30-ig és szeptember 30-ig) beszámoljon a beszerzett takarítógép üzemeltetéséről a támogatónak. A beszámoló részét kell, hogy képezze a működésről készült fotódokumentáció, amely több időpontban bemutatja a járdának a takarítás előtti és utáni állapotát.

A beszámoló határidőre történő benyújtásának elmulasztása esetén az Önkormányzat számlájára a támogatási összeget vissza kell utalni.

Az a társasház, lakásszövetkezet, amely nem teljesíti a beszámolási kötelezettségét, a következő alkalommal hasonló tárgyban kiírt pályázaton nem részesülhet támogatásban.

 

Határidők

 

  • Benyújtás határideje:  2023. november 7.
  • Eredményhirdetés:  2023. november 21.
  • Támogatási szerződések megkötése:  folyamatos, legkésőbb 2023. december 18.
  • Előfinanszírozás folyósítása:  2023. december 22.
  • Takarítógépek beszerzésének határideje:  2024. február 29.
  • Pénzügyi elszámolás, a gép megvásárlásának igazolása:  2024. március 12.
  • A tapasztalatokról társasházi beszámoló leadási határideje:  2024. április 30.
  • Második társasházi beszámoló leadási határideje:  2024. szeptember 30.
  • További beszámolási kötelezettség:2025. április 30.2025. szeptember 30.2026. április 30.2026. szeptember 30.

 

A pályázat benyújtásának módja és helye

 

 

A pályázat benyújtásához szükséges dokumentumok

 

  • pályázati adatlap,
  • kiválasztott gép műszaki paraméterei, műszaki leírása,
  • igazolások,
  • számlavezető bank által Budapest Főváros XIII. Kerületi Önkormányzata nevére kiállított beszedési megbízás teljesítésére szóló felhatalmazó levél.

További információ kérhető:

e-mail: kornyezet@kozszolgaltato.bp13.hu

telefon: +36 1 270-0413.