Tisztelt Ügyfelünk!
A 2023. évre kiadott lakossági várakozási hozzájárulás 2024. január 31-ig érvényes. A 2024. évi parkolási engedélyét 2023. november 16. napjától igényelheti.
Fontos változás, hogy digitális matricára váltottunk!
Új engedélyét elektronikus úton kapja meg, a szélvédőre felragasztható matrica megszűnik. A 2024. évi lakossági várakozási engedély formája valamennyi arra jogosult ügyfelünk részére digitális matrica. A várakozási jogosultságot – a gyermekszállítási tárcsa kivételével – rendszám alapján ellenőrizzük. A digitális matrica rendszere az Önök számára gyorsabb, egyszerűbb ügyintézést jelent, megszűnik a postai küldemények átvételének nehézsége, a digitális matrica nem veszhet el.
Ügyfélablakunkon keresztül benyújtott online igénylés esetén – amennyiben Ön a lakcímen első engedélyként saját üzembentartású gépjárműre nyújt be igénylést, valamint minden adatot betűhelyesen rögzít az igazolványok és forgalmi engedély alapján – automatikusan megérkezik a visszaigazolás. A bankkártyás befizetést követően a rendszer egyezteti a benyújtott kérelemben szereplő információkat a Belügyminisztérium központi lakcím- és járműnyilvántartásával. Egyezőség esetén visszaigazoló e-mailben megkapja a hozzájárulást a költségtérítés számlájával és az engedély tájékoztató dokumentumával együtt. Adateltérés, elütés esetén külön kell vizsgálnunk a benyújtott kérelmet, a visszaigazolás ez esetben hosszabb időt fog igénybe venni.
A lakcímen második engedély esetén, illetve munkáltatójától kapott gépjármű használata esetén az ügyintézői ellenőrzést követően adjuk ki a hozzájárulást.
Ügyfélablakunkat ITT éri el. Amennyiben még nem regisztrált, azt megteheti ITT. Az űrlap kitöltése során szkennelt formában szükséges csatolni az érvényes forgalmi engedélyt, a lakcímet igazoló hatósági igazolványt (lakcímkártya). Honlapunkon a kérelem benyújtását követően bankkártyával fizetheti meg az ügyintézés költségtérítését. Szintén bankkártyával fizetheti az éves várakozási díjat a lakcímen második hozzájárulás esetén. Átutalás utólagos igazolására nincsen lehetőség.
Amennyiben éves várakozási hozzájárulása kiváltásakor a személyes ügyintézést választja, ezt a továbbiakban is megteheti ügyfélszolgálatainkon (Váci út 9-15. Lehel Csarnok – Galéria szint és Béke utca 65.). Kérem, hozza magával érvényes forgalmi engedélyét és a lakcímet igazoló hatósági igazolványát. Az eljárási és a várakozási díj befizetésére ügyfélszolgálatainkon készpénzzel és bankkártyával is van lehetőség. Meghatalmazott eljárása esetén a képviseleti jog igazolására a tárgyévi engedély kiváltására jogosító teljes bizonyító erejű magánokirat elfogadására van jogszabályi lehetőségünk, a meghatalmazó iratairól készült másolat bemutatása mellett.
Munkáltatójától kizárólagos használatra kapott, a munkáltató által üzemben tartott személygépjármű esetében a fentieken kívül csatolnia szükséges a kizárólagos használatot engedélyező munkáltatói nyilatkozatot és a cégokmányok másolatát (1 évnél nem régebbi cégkivonat, aláírási címpéldány).
Az engedély kiváltására vonatkozó jogosultság részletes feltételei a levelem mellett küldött tájékoztatóban olvashatóak. Esetlegesen felmerülő kérdésével forduljon hozzánk bizalommal, ügyfélszolgálataink készséggel állnak rendelkezésére. További információkat honlapunkon a Parkolási engedélyek menüpont alatt talál.
Köszönöm együttműködését.
Tisztelettel:
Tájékoztató a 2024. évre szóló lakossági várakozási hozzájárulások (parkolási engedélyek) kiadásának feltételeiről
A 2023. évi lakossági várakozási engedélyek 2024. január 31-ig érvényesek, ha az igénylés feltételei továbbra is fennállnak. A 2024. évre érvényes lakossági várakozási engedélyt 2023. november 16-tól igényelheti a XIII. kerületben állandó lakóhellyel rendelkező lakos. A kerületben változatlanul két várakozási övezet működik, melyek a következők:
1. zóna | Szent István körút páros oldala – Nyugati tér – Váci út páros oldala – Lehel út páros oldala – Bulcsú utca páratlan oldala – Szabolcs utca – Dózsa György út – Vágány utca – Róbert Károly körút páratlan oldala – Duna pesti ága, valamint a Szabolcs köz |
2. zóna | Róbert Károly körút páros oldala – Dévényi utca – Szegedi út páratlan oldala – Tatai utca páros oldala – Kámfor utca – Balzsam utca – Újpesti vasúti összekötő híd – Duna pesti ága által határolt terület (a Népsziget területét kivéve) |
A kiadott éves lakossági várakozási engedélyek az állandó lakóhely szerinti zónában biztosítanak díjmentes parkolási lehetőséget. Az éves várakozási engedélyek a Nyugati téren, a Lehel téren, a Szent István körúton, a Dózsa György úton és a Váci úton (a Nyugati tér és a Gogol utca közötti szakaszon) nem érvényesek.
Lakónként 1, lakásonként 2 személygépkocsira váltható ki a lakossági várakozási engedély. Az igénylés feltétele, hogy a lakos a gépkocsi érvényes forgalmi engedélyében a C.1. mezőben legyen bejegyezve (üzembentartó, ennek hiányában tulajdonos). Az igénylő személynek nem lehet Társaságunknál nyilvántartott parkolási és pótdíjtartozása. Az igénylés leadásakor nyilatkozni kell arról, hogy az adott jármű a lakcímen első vagy második engedélyt kapja.
A 2. engedélyért fizetendő díj mértéke a 2023. november 1-jei parkolási óradíjak alapján az alábbiak szerint alakul:
Az éves díj a január 1-től december 31-ig terjedő időszakot fedi le, azon belül az igénylés hónapjától arányosan fizetendő.
Lakossági várakozási engedélyt igényelhet az a magánszemély is, aki a gépkocsit kizárólagos használatra kapta munkáltatójától, és nem váltotta ki a saját jogon járó lakossági várakozási engedélyét. Az igénylés feltétele, hogy a magánszemély bejelentett, állandó lakcíme a XIII. kerületben legyen, és az érintett gépjármű tulajdonosa/üzembentartója igazolhatóan az igénylő munkáltatója vagy egyéni vállalkozó esetében önmaga legyen. További feltétel, hogy ne legyen a tulajdonosnak/üzembentartónak társaságunknál nyilvántartott parkolási és pótdíj-tartozása. Az igényléshez csatolni szükséges a cégokmányok másolatát (kizárólagos használatról szóló igazolást, 1 évnél nem régebbi cégkivonatot, valamint aláírási címpéldányt) is. Amennyiben a munkáltató lízingeli vagy tartósbérletben üzemelteti a járművet, szükséges a honlapunkról letölthető háromoldalú igazoló nyilatkozat is.
Az adatvédelmi jogszabályokra tekintettel a személyes adatokat tartalmazó okmánymásolatokat az engedély kiállítása után meg kell semmisítenünk, így a korábbi engedély igényléséhez benyújtott iratok becsatolása az új engedély igénylésénél ismételten szükséges.
Az elektronikus igénylés benyújtása esetén az eljárási díj 2.000,- Ft helyett 1.000,- Ft!
Amennyiben gépjárműcserére kerül sor, úgy 15 munkanapon belül a cserét be kell jelenteni ügyfélszolgálatunkon, igazoló dokumentummal alátámasztva, ellenkező esetben az új hozzájárulás kiállítási díja egységesen 20.000 Ft.
Az eljárási díj az elbírálás eredményétől függetlenül fizetendő, a benyújtott kérelem esetleges elutasítása esetén nem jár vissza.