Ügyfélablak
Dekoráció Dekoráció

Tájékoztató a 2026. évi parkolási engedélykiadásról

 

A 2025. évi lakossági várakozási engedélyek 2026. január 31-ig érvényesek.

Ha az igénylés feltételei továbbra is fennállnak, a 2026. évre érvényes lakossági várakozási engedélyt 2025. december 1-jétől igényelheti a XIII. kerületben állandó lakóhellyel rendelkező lakos.

A kerületben két várakozási övezet működik, melyek a következők:

 

1. zóna Szent István körút páros oldala – Nyugati tér – Váci út páros oldala – Lehel út páros oldala – Bulcsú utca páratlan oldala – Szabolcs utca – Dózsa György út – Vágány utca – Róbert Károly körút páratlan oldala – Duna pesti ága, valamint a Szabolcs köz
2. zóna Róbert Károly körút páros oldala – Dévényi utca – Szegedi út páratlan oldala – Tatai utca páros oldala – Kámfor utca – Balzsam utca – Újpesti vasúti összekötő híd – Duna pesti ága által határolt terület (a Népsziget területét kivéve)

 

A kiadott éves lakossági várakozási engedélyek az állandó lakóhely szerinti zónában jogosítanak díjmentes parkolásra. Az éves várakozási engedélyek a Nyugati téren, a Lehel téren, a Szent István körúton, a Dózsa György úton és a Váci úton (a Nyugati tér és a Gogol utca közötti szakaszon) nem érvényesek.

Lakónként 1, lakásonként 2 személygépkocsira váltható ki a lakossági várakozási engedély. Az igénylés feltétele, hogy a lakos a gépkocsi érvényes forgalmi engedélyében a C.1. mezőben legyen bejegyezve (üzembentartó, ennek hiányában tulajdonos). Az igénylő személynek nem lehet Társaságunknál nyilvántartott parkolási és pótdíjtartozása. Az igénylés leadásakor nyilatkozni kell arról, hogy az adott jármű a lakcímen első vagy második engedélyt kapja.

 

A fizetendő díj mértéke a 2024. december 1-jét megelőzően használatbavételi engedélyt szerzett ingatlanok esetében:

 

Díjzóna lakcímen 1. engedély lakcímen 2. engedély
„A” díjzóna (Jászai Mari tér – Újpesti rakpart – Dráva utca – Dózsa György út – Szabolcs utca – Bulcsú utca – Lehel utca – Lehel tér – Váci út – Nyugati tér – Szent István körút) 30.000,- Ft / év 120.000,- Ft / év
„B” díjzóna (Duna pesti ága – Újpesti vasúti összekötő híd – Balzsam utca – Göncöl utca – Röppentyű utca – Pap Károly utca – Róbert Károly körút – Vágány utca – Dózsa György út – Dráva utca) 22.500,- Ft / év 90.000,- Ft / év
„C” díjzóna (Újpalotai út – Dugonics utca – Madridi utca – Szent László út – Kámfor utca – Tatai utca – Szegedi út – Dévényi utca – Róbert Károly körút – Pap Károly utca – Röppentyű utca – Göncöl utca) 15.000,- Ft / év 60.000,- Ft / év

 

A fizetendő díj mértéke a 2024. december 1. napját követően használatbavételi engedélyt szerzett ingatlanok esetében:

 

Díjzóna lakcímen 1. engedély lakcímen 2. engedély
„A” díjzóna (Jászai Mari tér – Újpesti rakpart – Dráva utca – Dózsa György út – Szabolcs utca – Bulcsú utca – Lehel utca – Lehel tér – Váci út – Nyugati tér – Szent István körút) 120.000,- Ft / év 120.000,- Ft / év
„B” díjzóna (Duna pesti ága – Újpesti vasúti összekötő híd – Balzsam utca – Göncöl utca – Röppentyű utca – Pap Károly utca – Róbert Károly körút – Vágány utca – Dózsa György út – Dráva utca) 90.000,- Ft / év 90.000,- Ft / év
„C” díjzóna (Újpalotai út – Dugonics utca – Madridi utca – Szent László út – Kámfor utca – Tatai utca – Szegedi út – Dévényi utca – Róbert Károly körút – Pap Károly utca – Röppentyű utca – Göncöl utca) 60.000,- Ft / év 60.000,- Ft / év

 

Az éves díj a január 1-től december 31-ig terjedő időszakot fedi le, azon belül az igénylés hónapjától arányosan fizetendő.

 

Lakossági várakozási engedélyt igényelhet az a magánszemély is, aki a gépkocsit kizárólagos használatra kapta munkáltatójától, és nem váltotta ki a saját jogon járó lakossági várakozási engedélyét. Az igénylés feltétele, hogy a magánszemély bejelentett, állandó lakcíme a XIII. kerületben legyen, és az érintett gépjármű tulajdonosa/üzembentartója igazolhatóan az igénylő munkáltatója vagy egyéni vállalkozó esetében önmaga legyen. További feltétel, hogy ne legyen a tulajdonosnak/üzembentartónak társaságunknál nyilvántartott parkolási és pótdíj-tartozása. Az igényléshez csatolni szükséges a cégokmányok másolatát (kizárólagos használatról szóló igazolást, 1 évnél nem régebbi cégkivonatot, valamint aláírási címpéldányt) is. Amennyiben a munkáltató lízingeli vagy tartósbérletben üzemelteti a járművet, szükséges a honlapunkról letölthető igazoló nyilatkozat is.

 

Amennyiben további kedvezményt szeretne igénybe venni, az alábbi igazolások benyújtása szükséges:

Nyugdíjas:

  • a nyugellátás megállapításáról szóló határozat bemutatásával, vagy
  • hatósági igazolvánnyal igazoltan betöltött 65. életévvel

Nagycsaládos:

  • a Magyar Államkincstár által kiállított igazolással, vagy
  • a családi pótlék folyósításáról szóló határozat bemutatásával.

Tartósan beteg vagy súlyosan fogyatékos személyt ápoló:

  • ápolási díj megállapításáról szóló határozat vagy annak meglétéről szóló hivatalos igazolás bemutatásával

 

Az adatvédelmi jogszabályokra tekintettel a személyes adatokat tartalmazó okmánymásolatokat az engedély kiállítása után meg kell semmisítenünk, így a korábbi engedély igényléséhez benyújtott iratok becsatolása az új engedély igénylésénél ismételten szükséges.

 

A 2026. évre érvényes lakossági várakozási engedély igénylése történhet:

  1. A XIII. Kerületi Közszolgáltató Nonprofit Zrt. honlapján, regisztrációt követően az Ügyfélablakon keresztül.
    Ebben az esetben a szükséges dokumentumokat digitalizált formában olvasható módon szükséges csatolni az űrlap megfelelő rovatához. Az engedélyt elektronikus úton, digitális matrica formájában küldjük meg.
  2. A Budapest13 Smart City applikáción keresztül. Az alkalmazás a Google Play áruházból és az App Store-ból is letölthető.
  3. Személyesen a Központi Ügyfélszolgálati Irodák nyitvatartási idejében:
    • Lehel Csarnok, Galériaszint: hétfő, kedd, csütörtök 9:00-17:00, szerda 9:00-18:00, péntek 9:00-16:00
    • Béke utca 65.: hétfő 8:00-18:00, kedd, szerda, csütörtök 8:00-16:30, péntek 8:00-11:30

 

Online igénylés esetén az ügyintézési díj 1500,- Ft, személyesen 5.000,- Ft.

Amennyiben gépjárműcserére kerül sor, úgy 15 munkanapon belül a cserét be kell jelenteni ügyfélszolgálatunkon, az igazoló dokumentummal alátámasztva, ellenkező esetben az új hozzájárulás ügyintézési díja egységesen 20.000 Ft.

Az ügyintézési díj az elbírálás eredményétől függetlenül fizetendő, a benyújtott kérelem esetleges elutasítása esetén nem jár vissza.

 

A 2026. évi digitális matricát online is igényelheti.